Komputery

NVIDIA – nowy procesor graficzny GeForce GTX 580

Firma NVIDIA poinformowała dziś o wprowadzeniu do swojej oferty nowego procesora graficznego – GeForce GTX 580 – przeznaczonego na rynek konsumencki i zbudowanego w oparciu o architekturę Fermi. W porównaniu z poprzednią generacją układów graficznych NVIDIA procesor został gruntownie przeprojektowany, dzięki czemu zapewnia wyższą wydajność przy jednoczesnym znacznym obniżeniu zapotrzebowania na energię elektryczną.

GeForce GTX 580 oferuje najwyższą dostępną na rynku wydajność w grach wykorzystujących DirectX 11 – obsługuje również technologie NVIDIA 3D Vision™ oraz 3D Vision Surround, PhysX™, a także CUDA®, dzięki czemu systemy komputerowe oparte na kartach graficznych z GTX 580 stają się najpotężniejszymi platformami dla graczy na świecie. Połączenie nowatorskiego układu chłodzenia opartego na komorze parowej ze znacznymi usprawnieniami architektury sprawia, że karty z procesorami GeForce GTX 580 są najszybszymi i jednocześnie najcichszymi kartami w swojej klasie, oferującymi nawet o 35% lepszy stosunek wydajności do poboru energii oraz o 30% wyższą wydajność niż najszybsze dotychczas układy GeForce GTX 480.

W najnowszych grach wykorzystujących teselację – kluczową cechę DirectX 11 – 512-rdzeniowy GeForce GTX 580 jest nawet do 60% szybszy od najmocniejszych układów konkurencji. Również w wykorzystujących DirectX 9 i 10 grach poprzedniej generacji oraz w najnowszym hicie sprzedaży – StarCraft II, GeForce GTX 580 oferuje wydajność przekraczającą możliwości konkurencji aż o 62%.

„Wykorzystamy możliwości, jakie dają nam układy NVIDIA GeForce GTX 580 podczas prac nad Crysis 2″ – powiedział Cevat Yerli, CEO firmy Crytek. „Superżołnierz broniący Nowego Jorku przed inwazją kosmitów potrzebuje najlepszych dostępnych technologii, a więc nie tylko swojego nanokombinezonu, ale również oszałamiającego realizmu DirectX 11, jaki niesie ze sobą procesor GeForce GTX 580.”

„Postanowiliśmy, że karty NVIDIA GeForce będą dla nas standardem podczas tworzenia silnika graficznego Unreal Engine 3″ – powiedział Tim Sweeney, założyciel Epic Games. „GTX 580 oferuje jeszcze większą moc obliczeniową niż poprzednie układy NVIDIA GeForce z najwyższej półki, ale dzięki nowemu systemowi chłodzenia są jednocześnie dużo cichsze. GTX 580 jest najlepszym wyborem zarówno dla inżynierów pracujących nad technologią Unreal, jak i dla graczy oczekujących możliwie najlepszej wydajności podczas gry w Bulletstorm.”

GeForce GTX 580 zapewnia również wydajność graficzną i przepustowość wideo pozwalającą na komfortową rozrywkę w grach oraz filmach Blu-ray w oszałamiającym trybie trójwymiarowym, dzięki pełnej obsłudze technologii NVIDIA 3D Vision oraz NVIDIA 3D Vision Surround, która umożliwia „zanurzenie się” w akcji gry wyświetlanej w 3D odpowiednio na jednym lub trzech monitorach jednocześnie. Z kolei obsługa technologii NVIDIA SLI™, będącej najlepiej skalowalną platformą, pozwalającą na wykorzystanie kilku procesorów graficznych jednocześnie, gwarantuje zadowolenie użytkowników z ogromnego przyrostu mocy po zainstalowaniu w ich komputerach drugiej lub trzeciej karty GeForce GTX 580.

Karty graficzne z procesorami GeForce GTX 580 dostępne są już od dziś w ofercie partnerów firmy NVIDIA, m.in.: ASL, ASUS, Colorful, ECS, EVGA, Gainward, Galaxy, Gigabyte, Innovision 3D, Jetway, Leadtek, MSI, Palit, Point of View, PNY, Sparkle, Zotac i innych.

Najważniejsze cechy GeForce GTX 580:

512 rdzeni i 16 silników PolyMorph zapewnia oszałamiającą wydajność w teselacji i moc obliczeniową w grach
Natychmiastowa dostępność
Do 35% wyższy stosunek wydajności do poboru energii
Nowy system chłodzenia gwarantujący najcichszą pracę w tej klasie układów
Nowy poziom realizmu w przetwarzaniu geometrii – 2 miliardy trójkątów na sekundę
Brak jakichkolwiek ograniczeń sprzętowych dla twórców najbardziej wymagających gier DX 11

ZOSTAW ODPOWIEDŹ