Wirtualna czy stacjonarna? Jaką centralę telefoniczną wybrać?

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

icons-157872_1280Wirtualne technologie ułatwiają nam życie i wykonywanie wielu obowiązków. Czy jednak zawsze ich wybór jest właściwy? Porównajmy centrale telefoniczne tradycyjne – stacjonarne z wirtualnymi – oferowanymi jako usługa chmurowa.

Tradycja w zetknięciu z nowoczesnością

Od początku powstania centrali telefonicznych miały one za zadanie łączyć wewnętrzną sieć telefoniczną w przedsiębiorstwie, urzędzie czy innej instytucji, z siecią publiczną. Ten główny cel się nie zmienił, ale porównując ich funkcjonalność, to są one zupełnie różne.

Wirtualna centrala telefoniczna oferuje wszystkie funkcje stacjonarnej centrali IP PBX (czyli bazującej na telefonii VoIP). Klient korzysta z niej jednak jak z usługi abonamentowej. Jest to rozwiązanie nowoczesne, które wymaga od przedsiębiorcy czy użytkownika prywatnego jedynie posiadania dostępu do szybkiej sieci internetowej, które zapewni doskonałą jakość rozmów. Wirtualna centralka może zostać wdrożona w praktyce w każdym przedsiębiorstwie, niezależnie od jego wielkości, a koszty inwestycji nie będą wysokie.

Dlaczego warto się zdecydować?

Zamiana centrali stacjonarnej na wirtualną jest dobrym pomysłem. Wysokie koszty utrzymania fizycznych centralek jednoznacznie pokazują, że dla wypracowania oszczędności warto rozważyć możliwość skorzystania z centrali wirtualnej. Pozwala ona na zniwelowanie kosztów wdrożenia fizycznej. Zdecydowanie taniej jest korzystać z wirtualnych central, oferowanych na polskim rynku między innymi przez markę FCN.

Oprócz oszczędności, zastosowanie centrali telefonicznej VoIP przynosi więcej funkcjonalności i większą wygodę użytkowania. Jest to rozwiązanie na tyle elastyczne i skalowalne, że gdy zajdzie taka konieczność centralę szybko można rozbudować i objąć zasięgiem jej działania kolejne telefony na nowych stanowiskach pracy. Wirtualna centrala telefoniczna wyposażona jest w prosty panel zarządzania, który do obsługi nie wymaga specjalisty.

Z uwagi na liczne zalety wirtualnych centrali telefonicznych, powoli najprawdopodobniej zaczną one wypychać z rynku telekomunikacyjnego tradycyjne rozwiązania.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.