O wartości kliknięcia, czyli CTR

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Share on Reddit0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

Klik, klik, klik – dla wielu osób to zwykły odgłos kojarzący się z pracą przy komputerze. Czasem denerwujący, czasem niezauważalny. Dla niektórych jednakże każde kliknięcie jest na wagę złota, ponieważ przyczynia się do pozyskania kolejnego klienta, a co za tym idzie wzrostu pozycji firmy na rynku. Kliknięcie oznacza otworzenie linka do strony w mailu, wejście w link sponsorowany czy po prostu pstryknięcie na link w wynikach wyszukiwania.

Czym jest CTR – Click Through Rat?

Kliknięcia stały się na tyle ważną wartością, że aż stworzony został specjalny parametr, który je określa. Jest to CTR. Dokładniej określa się go jako współczynnik klikalności. Jest to bowiem wyrażony w procentach stosunek osób, którym wyświetlił się nasz link i którzy na niego kliknęli do wszystkich tych, którym się po protu on pokazał.

Innymi słowy, jeśli nasz link wyświetlił się 100 osobom, zaś 20 spośród nich na niego kliknęło, to nasz CTR wynosi 20%. Trudno powiedzieć, czy jest to relatywnie dużo czy mało, jednak bez wątpienia można stwierdzić, że nawet niewielkie podniesienie CTR wiąże się z wzmocnieniem pozycji firmy na rynku.

Należy jednak wiedzieć, że CTR ma pewną swoją wadę. Otóż do osób, które kliknęły nasz link, wliczani są także ci, którzy uczynili to przez przypadek, jak również osoby, który weszły na naszą stronę, ale pozostały tam jedynie kilka sekund.

Dlaczego CTR jest tak ważny?

Niemniej jednak wciąż CTR pozostaje świetnym narzędziem do oceny efektywności naszej reklamy. Warto tu powiedzieć, że każdy z nas może całkowicie bezpłatnie sprawdzić swój CTR, korzystając w tym celu ze specjalnego narzędzia Google. Co więcej – znajdziemy tam także pewne wskazówki, w jaki sposób możemy poprawić naszą witrynę. Będą tam np. także informacje odnośnie tego, pod jakim hasłem najczęściej jest znajdywana nasza strona, tudzież jaka fraza ma najwyższy CTR.

Współczynnik CTR a wyniki wyszukiwania

Należy jeszcze wspomnieć krótko o jednym, bardzo ważnym aspekcie współczynnika CTR. Otóż pojawiają się poparte już pewnymi doświadczeniami pogłoski, wskazujące na CTR jako jeden z czynników, które bierze pod uwagę robot Google podczas ustanawiania kolejności wyników wyszukiwana. Co to oznacza? Otóż im wyższy mamy CTR, tym osiągamy wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu więcej osób nas znajduje co dalej powoduje wzrost CTR…

Chcesz wiedzieć więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł „Współczynnik CTR

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.