Nowości w projektowaniu 3D

Share on Google+0Share on Facebook0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest1Share on Reddit0Share on StumbleUpon1Share on Tumblr0

4048042397_89ec94b7f5_zW ostatnim czasie poprawione zostały programy do projektowania grafiki.
Autodesk 3ds Max
Dostępna jest najnowsza wersja narzędzia oznaczona rokiem 2015, dedykowana systemom operacyjnym Windows. Wymagania sprzętowe są takie jak w poprzednim wydaniu: Windows 7, bądź 8, najnowsza wersja przeglądarki Safari, Chrome, Internet Explorer lub Mozilla Firefox, 4 GB wolnej pamięci RAM, czy 4,5 GB pamięci na dysku. Potrzebna jest także mysz z trzema przyciskami.
Producent wprowadził kilka istotnych nowości w programie. Użytkownicy mogą na przykład skorzystać z języka Python o bardzo klarownym kodzie źródłowym. Pomocą dla grafika jest także usprawnione zarządzenie scenami – pozwala ono na łatwe przypasowywanie danego elementu do konkretnej warstwy. Kilka innowacji zostało wprowadzonych w zakresie modelowania i teksturowania. Shadery HLSL są tworzone intuicyjnie, pozwalając na jeszcze większy realizm grafiki. Większą realistyczność mają także zapewnić rozszerzone funkcje wypełniania. Przydają się one wówczas, gdy na przykład trzeba zaprojektować ruchy tłumu ludzi – grafik ma teraz więcej opcji, postacie poruszają się z widoczniejszą płynnością biegnąc, truchtając, czy spacerując. Bardziej naturalnie przebiegają też interakcje między siedzącymi obok siebie bohaterami. Nowością są również zaawansowane, ale niezwykle proste w obsłudze narzędzia do rozmieszczania, dzięki którymi z łatwością można umieszczać elementy, obracać je, czy powielać. Producent poprawił również wydajność rzutni, co umożliwia lepszą, dokładniejszą manipulację obiektami. Całość zmian ma za zadanie usprawnić pracę użytkownika, ale też sprawić, by obsługa programu była bardziej intuicyjna, tak by łatwiej mogli na nim pracować niezaawansowani użytkownicy, rozpoczynający dopiero przygodę z 3ds Max.

V – Ray 3.0
Jest już także dostępna wersja komercyjna Vray 3.0 dla 3ds Max. Nowy członek w rodzinie najpopularniejszych silników renderujących, w testach wypada bardzo dobrze. Można pokusić się o stwierdzenie, że działa tak, jak zareklamował go producent: Szybciej! Łatwiej! Lepiej!
Nowowprowadzone funkcje pozwalają na bardziej intuicyjne korzystanie z programu, poprawiony został interfejs, dostępny teraz w trzech wariantach: podstawowym, zaawansowany m i ekspert, dzięki czemu trudności z pracą z tym narzędziem nie będą mieli nawet początkujący użytkownicy. Podobnie jest z oknem Quick Settings – zaawansowany grafik będzie mógł tworzyć własne ustawienia renderingu i udostępniać je innym. Jest także możliwość skorzystania z gotowych ustawień na potrzeby konkretnej sceny.
Lepszą jakość grafiki uzyskać można także dzięki rozszerzeniu do wykorzystania różnych definicji kolorów, na przykład LUT, czy OpenColorIO. Dzięki nowej funkcji kontrolowania obszarów renderowania maską, użytkownik może wybrać naprawdę dowolny kształt jaki chce przetworzyć, nawet najbardziej skomplikowany.
Nowością od Chaos Group jest też Progressive Production Renderer. Jak zapewnia producent jest on kompatybilny ze wszystkimi funkcjami V – Ray oraz działa na każdej scenie.
Można już przystąpić do programu Beta testów V-Ray 3.0 dla Maya. Uczestnictwo pozwala na ocenę i skomentowanie nowych funkcji, dzięki czemu narzędzie będzie mogło być jeszcze bardziej usprawnione.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.